1) Aby uzyskać dostęp do zbiorów elektronicznych BG UMW, należy korzystać wyłącznie z linków podanych na stronie www Biblioteki. Linki te są specjalnie zmodyfikowane, aby system HAN mógł autoryzować użytkownika.
2) Biblioteka nie bierze odpowiedzialności za przekierowania do zasobów elektronicznych uzyskane np. z przeglądarek internetowych. Takie linki mogą faktycznie prowadzić do prenumerowanych zbiorów, ale będą wtedy działać poprawnie jedynie na komputerach w sieci naszej uczelni.
3) Biblioteka korzysta z systemu autoryzacji HAN (Hidden Automatic Navigator), który umożliwia korzystanie ze zbiorów elektronicznych spoza sieci komputerowej uczelni więcej informacji
4) System HAN rozpoznaje wyłącznie użytkownika zarejestrowanego w Centralnym Systemie Autoryzacji, zgodnie z zasadami opisanymi tutaj.
5) Komunikat:
świadczy o błędzie w logowaniu. Loginem jest imie.nazwisko. Login i hasło użytkownika nie mogą zawierać polskich znaków (np. zamiast ś ma być s).
6) Dostęp do niektórych zasobów (np. European Pharmacopoeia, Osmosis) wymaga założenia osobnego konta na platformie wydawcy.
7) Większość zasobów elektronicznych oferuje dodatkowe funkcje po założeniu indywidualnego konta użytkownika. Najczęściej są nimi: zapamiętywanie poprzednich wyszukiwań, „moja półka” (najczęściej wykorzystywane źródła, np. poszczególne e-booki), możliwość eksportowania danych bibliograficznych itp. Krótki zarys tych funkcji znajduje się przy opisach poszczególnych zasobów na stronie biblioteki („więcej informacji”).
8) Państwa komputery i urządzenia mobilne nie są jednorodne lub mogą mieć różnie ustawione, np. reguły bezpieczeństwa, więc w razie problemów z dostępem do źródeł elektronicznych, poza upewnieniem się o prawidłowości wpisywanych danych, należy sprawdzić działanie w innej przeglądarce, a także wyczyścić pliki cache oraz cookies (ciasteczka) z przeglądarki.
9) Serwery, na których są posadowione zbiory elektroniczne nie są jednorodne, pracują na różnych programach, różnie skonfigurowanych sieciach, różnych czytnikach treści, które bywają wymagające sprzętowo i sieciowo W okresach wzmożonego użytkowania ich funkcjonalność może być ograniczona (długie wgrywanie treści), a działanie dodatkowych funkcji, np. „moja półka” utrudnione.
10) Jeśli problem z dostępem do prenumerowanych elektronicznych zasobów biblioteki nie zostanie rozwiązany, prosimy o wysłanie korespondencji z jego opisem na e-mail administratora.
11) Najwygodniejszym sposobem wyszukiwania materiałów jest korzystanie z multiwyszukiwarki EBSCO Discovery Service (EDS), która przeszukuje aktualnie prenumerowany zasób oraz katalog biblioteczny OPAC. Okno wyszukiwania znajduje się na górze strony głównej Biblioteki UMW.
Tak uzyskane wyniki można filtrować.
Na liście wyników w „Full text access” należy wybrać platformę z właściwym zakresem czasowym (sugerowany jest wybór platform wydawców poszczególnych tytułów).
Opcja „Wszystkie zasoby” wyświetla również zawartość katalogu OPAC biblioteki UMW (w tym drukowanych).
12) Film przybliżający funkcjonalności EBSCO Discovery Service jest dostępny pod tym linkiem, pomocny może być również Quick Start Guide.
13) Zasady użytkowania zbiorów są określane w umowach licencyjnych z poszczególnymi wydawcami i mogą się różnić w przypadku poszczególnych zasobów. NAJCZĘŚCIEJ uprawnionymi użytkownikami są pracownicy i studenci naszej uczelni, a dozwolony użytek to możliwość zapisywania fragmentu treści, drukowania i użytkowania niekomercyjnego.
14) Biblioteka stara się uzyskać dostępy testowe do interesujących, niezaprenumerowanych zasobów, do których dostęp jest ograniczony czasowo (najczęściej jest to 30 dni). Statystyka wykorzystania takich źródeł oraz ewentualne uwagi odnośnie ich przydatności naukowej i dydaktycznej mogą być czynnikiem wpływającym na zakup dostępu do nich.
15) Uczelnia przystąpiła do kilku programów publikowania otwartego, które umożliwiają zamieszczanie bezpłatnie lub za obniżoną opłatą artykułów w wybranych czasopismach różnych wydawców. Więcej informacji można znaleźć na tej stronie.