Konto jest zakładane na podstawie danych osobowych pracownika tj. imię, nazwisko, numer PESEL.
Strona CSA jest dostępna pod adresem:
Po wybraniu zakładki Pracownicy a następnie Rejestracja należy wypełnić formularz i kliknąć przycisk "ZAREJESTRUJ":
Po poprawnym wypełnieniu formularza otrzymujesz unikalny identyfikator osobowy (login) a Twoje konto jest od razu aktywne. Bez żadnych dodatkowych czynności możesz korzystać z usług autoryzowanych przy pomocy CSA. W razie problemów z funkcjonowaniem systemu, brakiem możliwości rejestracji konta, należy skontaktować się z Centrum Informatycznym pod numerem: 71 784 11 11
Pamiętaj! Konto w CSA identyfikuje Użytkownika w wielu usługach używanych na Uczelni, Bardzo ważne jest więc zachowanie hasła TYLKO dla siebie i nieudostępnianie go innym. W przypadku podejrzenia, że ktoś może znać Twoje hasło, zmień je natychmiast. Pamiętaj także, że cykliczna zmiana hasła jest dobrą praktyką podyktowaną bezpieczeństwem.
Zmiana hasła do konta odbywa się na podstawie danych osobowych pracownika tj. imię, nazwisko, numer PESEL.
Strona CSA jest dostępna pod adresem:
Po wybraniu zakładki Pracownicy a następnie Zmiana hasła należy wypełnić formularz i kliknąć przycisk "ZMIEŃ HASŁO":
Elektroniczna Legitymacja Pracownicza (ELP) to dokument wydawany wyłącznie pracownikom UMW. Podobnie jak legitymacja studencka zawiera podstawowe dane o pracowniku wraz ze zdjęciem.
Oba dokumenty oprócz funkcji identyfikacji osoby na terenie Uczelni, dzięki wbudowanemu chipowi, spełniają dodatkowe funkcje:
- służą jako karta dostępowa do Systemu Centralnego Wydruku
- pozwalają zakodować bilet komunikacji miejskiej
- służą jako karta biblioteczna
- służą jako karta dostępu do pomieszczeń
Obsługą techniczną ELP, w tym ich wydrukiem, zajmują się wyznaczeni pracownicy Centrum Informatycznego. Wydrukowaną legitymację pracownicy odbierają osobiście w kancelarii budynku CNIM Karola Marcinkowskiego 2-6.
W przypadku chęci uzyskania ELP należy wypełnić formularz na stronie, aby zalogować się należy użyć danych utworzonego konta w CSA:
https://app.umw.edu.pl/elektroniczna-legitymacja-pracownicza
Po zalogowaniu się należy kliknąć przycisk "Nowy wniosek", następnie zweryfikuj swoje dane i dodaj zdjęcie:
Na koniec należy kliknąć przycisk "Wyślij formularz". W razie problemów należy skontaktować się z Centrum Informatycznym pod numerem: 71 784 15 59
Dostęp do sieci komputerowej na stanowisku komputerowym przydzielany jest pracownikom, posiadającym konto w systemie CSA, po złożeniu wniosku o podłączenie do sieci. Wniosek składa końcowy użytkownik komputera. Zarejestrować można jedynie komputery służbowe.
Wniosek dostępy jest pod adresem:
Kolejno podajemy wymagane dane: Telefon, nr pokoju/nr gniazdka, Nr inwentarzowy, System operacyjny, Adres MAC. Jako login i hasło należy użyć konta założonego wcześniej w CSA.
Aby złożyć wniosek należy zaakceptować regulamin oraz kliknąć przycisk "Zarejestruj".
W celu odczytania adresu MAC należy skorzystać z instrukcji:
W razie problemów należy skontaktować się z Centrum Informatycznym pod numerem telefonu: 71 784 11 11
Na uczelni funkcjonuje system zgłaszania problemów. Za jego pomocą pracownik może założyć zgłoszenie dotyczące problemu bądź sprawy i przekazać go do konkretnego działu. Dostępny jest pod adresem:
Logowanie do portalu odbywa się za pomocą utworzonego wcześniej konta w CSA.
Po zalogowaniu się, widzimy wszystkie możliwe działy, oraz w lewym górnym rogu instrukcję obsługi systemu:
W razie problemów należy skontaktować się z Centrum Informatycznym mailowo na adres helpdesk@umw.edu.pl lub pod numerem: 71 784 11 02
Na terenie Uniwersytetu Medycznego we Wrocławiu uruchomiona jest usługa „eduroam”, która umożliwia zainteresowanym pracownikom oraz studentom bezprzewodowy dostęp do sieci Internet na terenie jednostek UMW. Ponadto, w ramach założonego na Uniwersytecie Medycznym konta, możliwy jest dostęp do tej sieci także na wielu uczelniach na całym świecie w ramach ogólnouczelnianego projektu.
Strona domowa: eduroam.umw.edu.pl
Więcej informacji:
Poczta elektroniczna jest usługą sieciową przeznaczoną dla pracowników oraz studentów Uniwersytetu Medycznego. Służy ona do komunikacji w sprawach służbowych, pracowniczych czy kontaktu ze studentami. Wykorzystywanie poczty elektronicznej jest prawem i obowiązkiem każdego zainteresowanego usługą w zależności od indywidualnego zakresu obowiązków czy charakteru powiązania z Uczelnią. System umożliwia na korzystanie z poczty z dowolnego miejsca mającego połączenie z Internetem. Możesz wykorzystać zarówno przeglądarkę www albo dedykowany program pocztowy (także na urządzeniach mobilnych). Zasady korzystania z systemu poczty elektronicznej reguluje zarządzenie Rektora Uniwersytetu Medycznego 4/XV R/2012 z późn. zm.
Aby zalogować się do swojego konta poczty elektronicznej wystarczy założyć konto w systemie CSA. Po jego założeniu dostęp do poczty jest możliwy od razu spod powyższych adresów.
Problemy z funkcjonowaniem poczty elektronicznej należy zgłaszać poprzez portal e-potrzeby, mailowo na admin@umw.edu.pl lub bezpośrednio pod numerem 784 11 11
Każdy pracownik ma dostęp do uczelnianej chmury Cloud, gdzie może przechowywać oraz udostępniać pliki. Dostępna pojemność dla każdego pracownika wynosi 2GB.
Strona dostępna jest pod adresem:
Aby się zalogować należy użyć utworzonego konta w CSA:
Problemy z funkcjonowaniem chmury uczlenianej należy zgłaszać poprzez portal e-potrzeby, mailowo na admin@umw.edu.pl
W ramach pracy na uczelni każdy pracownik ma dostęp do portalu Office365. Aby zalogować się do MS Teams lub pobrać program na komputer należy wejść na stronę:
www.microsoft.com/pl-pl/microsoft-teams/log-in
Pracownicy UMW zakładają zgłoszenie poprzez e-potrzeby wybierając przycisk "Wsparcie informatyczne / Help desk". W polu typ zgłoszenia należy wybrać "Help desk" oraz wpisać temat "Konto Office365".
W imieniu osób zatrudnionych na umowę-zlecenie zgłoszenie poprzez e-potrzeby zakłada kierownik jednostki prowadzącej zajęcia w taki sam sposób jak opisano powyżej. W polu opis należy wpisać:
Po weryfikacji zawarcia umowy w Dziale Organizacji Dydaktyki konto zostanie założone. Informacja o założeniu konta oraz nazwa użytkownika i hasło zostaną wysłane z serwera Microsoft na adres poczty elektronicznej podany w zgłoszeniu.
Więcej informacji:
W dobie rosnących wymagań odnośnie możliwości obsługi dokumentów niezależnie od miejsca pracy Uniwersytet Medyczny we Wrocławiu sukcesywnie wdraża scentralizowany system zarządzania drukiem. Dzięki niemu zarówno pracownicy jak i studenci mają możliwość wydruku, kopiowania oraz skanowania swoich dokumentów w wyznaczonych miejscach i dogodnym dla siebie czasie. Dokumenty do wydruku są przechowywane na serwerze przez okres 24h. Należy pamiętać, że dla studenta usługa wydruku jest płatna 15 gr/str. Wpłatomat znajduje się w Bibliotece Głównej. Skanowanie jest usługą bezpłatną.
Obecnie system działa na Wydziale Farmaceutycznym (ul. Borowska 211A), w budynku administracji Uczelni oraz Bibliotece Głównej (ul. Marcinkowskiego 2-6).
Dostęp do urządzeń pracujących w Systemie Centralnego Wydruku odbywa się wyłącznie za na pomocą elektronicznej legitymacji (ELP/ELS).
Kontakt w razie pytań czy problemów:
mail: admin@umw.edu.pl